Internet opzeggen

Een nieuw internetabonnement is altijd gunstig. Is het niet financieel, dan is het wel qua internetsnelheid, goedkoper bellen of meer televisiezenders. Wanneer u overstapt van provider, moet uw oude abonnement natuurlijk wel opgezegd worden. Dit kunt u door uw nieuwe provider laten doen of u kunt dit zelf doen. Op deze pagina leest u alles wat u moet weten over internet opzeggen.

Internet opzeggen door de overstapservice

De meeste Nederlandse providers doen mee aan de overstapservice. Dit betekent dat uw nieuwe provider uw oude internet zal opzeggen. Hiervoor moet er wel aan enkele voorwaarden voldaan worden:

• Uw nieuwe en oude provider dienen de overstapservice te ondersteunen. In het bestelformulier op Internetbestellen.nl leest u meer hierover.
• Uw huidige abonnement dient maandelijks opzegbaar te zijn: u kunt bij uw huidige provider controleren of u contractvrij bent.
• De gegevens voor de overstap moeten correct zijn: u dient uw nieuwe abonnement op dezelfde naam aan te vragen als uw huidige abonnement.
• De overstapgegevens dienen in orde te zijn: deze kunt u tijdens het bestellen op Internetbestellen.nl invullen. Mochten er gegevens niet goed zijn ingevuld, zullen wij contact met u opnemen.

Providers die meedoen aan de overstapservice zijn: KPN, Telfort, T-mobile, XS4ALL, Tele2, UPC en Ziggo.

Zelf internet opzeggen

Als uw nieuwe of uw oude provider niet meedoet aan de overstapservice dan moet u zelf uw internet opzeggen. Dit kunt u echter pas doen als u weet of en wanneer uw nieuwe provider gaat leveren. Als u een nieuw abonnement bestelt, dan kunt u het beste wachten op de bevestiging van uw nieuwe provider. Zodra u deze binnen hebt, weer u of en wanneer uw nieuwe abonnement ingaat. Zodra u deze bevestiging met ingangsdatum ontvangen heeft, kunt u met een gerust hart uw huidige internet opzeggen.

Vindt u dit lastig? Wij begeleiden jaarlijks bijna 100.000 overstappers en staan ook graag voor u klaar. Pak de telefoon en maak kennis met één van onze adviseurs!